Smerter i underlivet, smerter ved samleje eller nedsat fertilitet?

20. mar 2017 | Nyheder

Mange kan hjælpes med fysioterapeutisk behandling af arvæv og spændinger i underlivet. Arvæv i underlivet efter infektioner, fødsler, kejsersnit eller andre operationer kan give smerter i underlivet, og kan også have betydning hvis du har problemer med at blive gravid.

Få hjælp til at slippe af med spændinger og smerter i underlivet.Smerter i underlivet

Aalborg Bækkenklinik kan hjælpe dig med en vurdering af om dine problemer kan skyldes spændinger eller arvæv. Ofte vil behandling sammen med instruktion i øvelser du kan lave derhjemme kunne gøre en meget stor forskel.

Infektioner og operationer i bækken eller underliv kan medføre arvæv, som kan være meget generende eller smertefuldt. Nogen har smerter ved daglige aktiviteter eller træning, andre oplever voldsomme smerter i forbindelse med samleje.
Infektion eller operation efterlader arvæv, som giver sammenvoksninger i underlivet. Det kan skyldes betændelse i underlivet, en klamydiainfektion, operation for endometriose eller måske et tidligere kejsersnit. De fleste kender det fra ar udvendigt på kroppen, hvor et ar efter en operation kan blive tykt, stift, ømt eller ligefrem smertefuldt. Fuldstændig det samme gør sig gældende i underlivet hvor arvæv og sammenvoksninger kan give forskellige typer af gener; herunder smerter samt påvirket blære- eller tarmfunktion.

Derudover oplever en del kvinder problemer med at blive gravide grundet arvæv i underlivet.

Det kan man faktisk godt gøre noget ved. Dels kan man behandle arvævet med fysioterapeutisk udspænding og mobilisering, ligesom enkle øvelser kan være med til at smidiggøre arvævet, hvilket medfører bedre blodcirkulation, bedre funktion, færre smerter og bedre fertilitet.

Kontakt Aalborg Bækkenklinik på 30742490 eller mette@aalborgbakkenklinik.dk hvis du ønsker en vurdering af om fysioterapi kunne være løsningen på dine problemer i underliv eller bækken.